Hoe organiseer je een modeshow?

Net een nieuwe kledinglijn gelanceerd? Dan is het tijd voor een modeshow! Hierbij wat tips voor het organiseren van de perfecte modeshow. Waar je moet letten op dingen als het thema, de aankleding en de muziek.

Het thema

Natuurlijk begin je eerst met het thema. Je kan het beste een thema pakken die te maken heeft met de kledinglijn. Daarna kan je een ruimte zoeken waarin je je thema kan uitwerken. Ga ook van tevoren na hoeveel geld het gaat kosten. Zo weet je hoeveel entree je ongeveer kan vragen per persoon, om het terug te verdienen. Weet ook wie je doelgroep is, zo kan je thema ook beter inschatten. Ook is het handig om na te gaan hoeveel bezoekers er komen, zodat je weet hoeveel ruimte je nodig hebt. Gebruik niet te veel versieringen omdat je het natuurlijk ook allemaal moet opruimen.

Ook is het aan te raden om hapjes en drankjes te serveren tijdens de modeshow en erna. Mensen betalen immers om binnen te komen, dus is het ook leuk om ze wat terug te geven. Verder kan je ook nog een goodiebag geven aan het einde, met producten uit je eigen winkel.  

 De aankleding

Het is niet alleen de ruimte die je moet aankleden maar ook de modellen. Het leukste is om allemaal kleding uit je eigen winkel te pakken. Mocht je bijvoorbeeld geen schoenen verkopen. Start dan een samenwerking met de schoenenwinkel in de buurt. Daarnaast moet je de modellen ook nog opmaken. Neem dan een naturel look, zodat de focus op de kleding blijft. Zorg zeker dat er genoeg mensen aanwezig zijn om te laten helpen.

De muziek

De muziek moet je kiezen naar aanleiding van de aankleding en het thema. Je kan een DJ inhuren of een zanger(es). Dan moet je een afspeellijst maken van muziek die erbij past. Mocht je een klein budget hebben, dan is het toch handiger om een DJ in te huren. Je kan bijvoorbeeld een DJ inhuren in Roosendaal van Psound. Daarnaast kun je een DJ ook gebruiken voor de afterparty van jouw modeshow. Verder is het belangrijk dat je modeshow een succes wordt en je kleding goed gaat verkopen. 

Over de auteur

drank

Drankverkoop tijdens festivals

IK BETAAL DE VOLGENDE RONDE, OKE? Tijdens het festivalseizoen barst het los van de evenementen in Nederland. Veel organisaties verdienen hier ook enorm veel geld ...